Вірші Івана Кутеня


1. Над Прутом

Музика Г.Шевчука


Йдем берегами Прута.
Чайки у небі в’юнкі
Хиляться буйні жита,
Шепчуть смереки стрункі.

Мила, кохана моя!
Глянь, оновилась земля!
Квітнуть Прута береги, - 
Вільний наш край дорогий!

Щиро всміхнулись мені
Очі її чарівна.
Наче зозуля кує,
Серце полонить моє.

Дівчино, радість моя!
Глянь, оновилась земля.
Це завітала вона - 
Щастя людського весна.


2. Пастушка


Музика А.Кос-Анатольського



Ти овець пасеш, подружко,
Де росте крислата дичка.
Бачу я тебе, пастушко,
Синьоока круглоличко.

Голосочок, мов дзвіночок,
З лугу долітає,
Як з ромашок ти віночок
Собі виплітаєш.

На горі пасуться віці,
В синім небі щебет пташки,
А у тебе на голівці
Усміхаються ромашки.

Серед квітів тебе важко
Відрізнити нині,
Ти найкращая ромашка
На всій Верховині!



3. Косинка


Музика Я.Каменецького


Вийду я на вулицю,
Вийду на годиночку,
Може, де зустріну я
Голубу косиночку.

Голуба, ой, голуба
Над косою русою.
Молода, ой, молода,
А зовуть Катрусею.

Виткалася райдуга
Над рікою срібною...
Вже три дні не бачився
Зі свєю рідною.

Голуба, ой, голуба
Над очима карими.
Кажуть всі, ой, кажуть всі.
Що хороша пара ми.

Ой, коли зустрінемось,
Сядемо під грушею,
Я не налюбуюся
Милою Катрусею!

Голуба, ой, голуба
Над очима карими.
Кажуть всі, ой, кажуть всі,
Що хороша пара ми.



4. Стежечко моя


Музика В.Костенка


Стежечка моя
В’ється стрічкою,
Бережком-лужком
Понад річкою.
Усміхається
Поміж травами,
Під деревами
Кучерявими.

Гарно пахне цвіт
Липи білої.
Сам несу привіт
Я до милої.
До коханої, 
До рум’яної, 
Зірки ясної,
Полум’яної.

Весело мені,
Радісно мені - 
Синю хусночку
Бачу вдалині.
Шепчу ніжно я
Дороге ім’я.
Ой, ти, стежечко,
Стежечко моя!


5. Кучері

Музика В.Костенка

Ой, біда, подруженьки,
Ой, біда,
Я ще зовсім дівчина
Молода.
Та зустріла хлопця я
За селом,
А у нього кучері
Над чолом.

Перший раз побачила
У житті
Я такії кучері
Золоті.
Якже задивилася
Я на них,
Де взяв таких кучерів
Чарівних?

Та й стояла, мріяла
До зорі,
Покусали ніженьки комарі
Над чолом 
Загубила серденько
За селом!


6. Сиділа з ним на камені...

Музика А. Кос-Анатольського



Сиділа з ним на камені,
Де слива розвивається.
Тепер біда така мені,
Що серце розривається.

Три ніченьки не спала я,
Все думала, вагалася.
Питав, чи покохала я,
А я ж то не призналася.

Він може не повернеться,
Й не сядемо під сливою.
І може десь суперниця
Вже буде з ним щасливою.

Тепер я дуже каюся,
І згадка та гірка мені.
Навіщо, я питаюся,
Сиділа з ним на камені?

Сама сиджу на камені,
Під вербами високими,
Шепоче щось ріка мені
Зеленими осоками.

І думаю під вербами,
Що більше б не вагалася,
Зустрілися тепер би ми - 
Про все б тобі призналася!


7. Ой, у лісі коло дуба

Музика Г.Петрицького


Ой, у лісі коло дуба
Зелененького
Я зустріла лісоруба
Молоденького.

Молоденького
Русявенького - 
Ой, ти, радість моя,
Веселенького!

Мимоволі я на нього
Задивилася.
Вже від погляду одного
Серце билося.

Серце билося,
Бо влюбилася.
Ой, та як воно так
Наробилося!

Лісоруб мене вітає,
Посміхається...
Як зовуть тебе, питає,
Ой, питається.

Дуб хитається,
Він питається.
І до дуба немов
Пригортається.

Я нічого не сказала
Не призналася,
Із грибами кошик взяла
Та й подалася.

Як подалася - 
Оглядалася...
Ой, не раз я ще з ним
Зустрічалася...


8. Над річкою бережком

Музика Є.Козака


Над рікою бережком
Я гуляла із дружком
До дванадцяти годин
З чорнобривим молодим.

Ой річка, рвучка ріка...
Він такий і я така,
То й додому на біду
Він не йде і я не йду.

Ой жита, густі жита,
Ой літа, палкі літа...
На зірки дивилися
Та й з доріжки збилася.

Заблудились, ясна річ,
Проходили цілу ніч.
Ніженьки наморено,
Все переговорено.

Він мовчить, і я мочу,
Він спішить, а я лечу.
Аж як сонечко зійшло,
Повернулися в село.


9. Бузок

Музика Є.Козака


Під вікном розцвів зелений
Молодий бузок.
Не приходить щось до мене
Любий мій дружок.

Приспів:
Цвіт пахучий білий, білий,
Де ж ти ходиш, милий, милий,
Жду тебе, коханий мій, зрозумій.

Я стою, тебе немає,
Сумно так мені.
Лиш бузок нагинає
Гіілки чарівні

Приспів.

Світла радість вже лоскоче
Серце молоде,
Мій бузок мені шепоче:
"Він прийде, він прийде"

Приспів


10. Ожина

Музика В.Костенка


Ти зі мною подружила,
Як в саду цвіла ожина.
Усміхалася,
Любувалася
Ніжним цвітом тим
Молодим

Цвітом тим
Молодим,
Молодим.

Та ожина вже дозріла,
Нам любов серця зігріла.
В сад ходи, ходи
Там. де ягоди.
Тільки ти і я.
Ти моя!

Ти і я,
Ти моя, 
Ти моя!

В тебе, милої дружини,
Такі очі, мов ожини.
Ой дружинонько,
В мене ти одна
Чарівна!

Ти одна
Чарівна,
Чарівна!


11. Тюльпани

Музика В.Костенка


Захід сонця вже сіє росу,
Скоро місячний вечір настане.
Це тобі я, кохана, несу
Ці червоногарячі тюльпани.

Я цілую букет неспрота,
Я радію, бо мій подарунок
Переллє в твої ніжні уста
Довгожданний палкий поцілунок.

Хай душевне моє почуття
Твоє серце дівоче зігріє.
То ж втіляйся у щедре життя,
Моя давня окрилена мріє!

Нашій дружбі міцніти й рости,
 Наша щира любов не зів’яне,
Буде вічно чудово цвісти,
Як червоногарячі люльпани.
(останні два рядки в кожному стовпчику повторюються двічі)


12. Ой, коли цвітуть акації

Музика А.Кос-Анатольського


Ой, коли цвітуть акації
Кучеряві, молоді,
Вибираю цвіт найкращий я
Для коханого (ної) тоді.

Тільки вечір блисне зорями
В синім дзеркалі ставка,
Над полями неозорими
Лине пісня гомінка.

До ставка веде доріженьк
Через ниви і поля.
Жде тебе (мене) твоя (моя) лебідонька,
Вірна дівчина твоя (моя)

Вже для нас срібноголосії
Солов’ї співають тут.
Ой, прийди, прийди, хороший мій (моя хорошая),
Як акації цвітуть!


13. Ковалик

Музика Й.Ельгісера


Я над річкою Дністром
Народилася,
Одружитися з Петром
Погодилася.

За ковалика Петра
Вийшла б дівка хоч котра! (двічі)

Він у кузні все кує,
Все приковує.
На гармошці виграє,
Пританцьовує.

За веселого Петра
Вийшла б дівка хоч котра!  (двічі)

По водицю я пройдусь,
 Ой, криниченько,
Поколов мені Петрусь
Біле личенько.

За чорнявого Петра
Вийшла б дівка хоч котра! (двічі)

Я заставлю Петруня
Добре бритися.
А не схоче, так щодня
Буу злитися.

За ковалика Петра
Вийшла б дівка хоч котра! (двічі)


14. Клени

Музика М.Колесси


Мені розповіли ті клени,
Які я садив край села,
Що вчора чекала на мене,
Що знов ти під ними була.

Мені розповіли ті клени - 
Ти довго сиділа в журбі,
і ніжно їх листя зелене
Втирало льозини тобі.

Мені розповіли ті клени,
Що ти полюбила мене...
Прилинь же, кохана, до мене,
Ти - щастя моє чарівне!



15. Дівоча танцювальна

Музика А.Кос-Анатольського



Прокидаюсь рано-вранці - 
Біля клубу сміх і танці.
Ходить ходором вся хата,
Ой, де ж мої чоботята?

Чоботята я взуваю,
На вулицю вибігаю.
Ще часок, іще хвилина - 
Розцвітаю, мов калина.

Я з веселого народу,
Танцювати вміла зроду.
Як де музику почую,
То вже дома не ночую!

...Під вербою, біля річки
Давав милий коням січки,
Давав із ячменем,
Усміхався він до мене.

Я на річці хустку прала
Та й нього торбу "вкрала",
А мій милий розсердився
Та й у річці "утопився".

Як я тую торбу кину,
Бодай тобі, вражий сину!
Що робити, що діяти?
Треба ж його витягати.

Так від броду аж до броду
Лізла я в холодну воду,
Сохло серце у тривозі,
Раптом глип, а він на возі!

Чи то качка, чи то гуска?
Ні, поплила моя хустка!..
Поки буде лаять мати,
Піду з горя танцювати.

Я танцюю на дорозі,
Чом бундючишся на возі?
Я дівчина гонориста - 
Візьму в танець тракториста!

Грайте, грайте, кларнетики,
Переграйте мене таки.
Цимболоньки, витинайте,
Мої ніжки вигинайте!

Бо я справжня українка,
Ще до того й буковинка!
Вмію добре працювати
Та й не гірше танцювати!

Ой, біда, мені дівчата,
Просять їсти чоботята - 
Чоботята пірвалися...
Зате добре гулялося!







*  *  *


Немає коментарів:

Дописати коментар